• Reference - www.usporanafty.cz
  • Reference - www.skiparkcervenavoda.cz
  • Reference - www.fk.oez.cz
  • Reference - www.balestra.biz
  • Reference - www.testa.cz

PPC kampaně

Co znamená pay-per-click?

PPC znamená platba za kliknutí (anglicky pay-per-click). Jedná se o model zpoplatnění reklamy, kdy platíte za skutečné příchozí návštěvníky, nikoliv za počet zobrazení či časové období jako je tomu např. u bannerové reklamy nebo přednostních zápisů v katalozích.

Kde se reklama zobrazuje?

Reklamu s modelem platby PPC podporují jednak vyhledávače, v ČR jsou nejvýznamnější Seznam a Google, jednak zpravodajské a tematické weby. Inzeráty se ve vyhledávačích zobrazují obvykle vpravo vedle výsledků vyhledávání a někdy také na prémiových pozicích nad přirozenými výsledky vyhledávání. Na obsahových webech se zobrazují vpravo nebo pod článkem.

Jak vypadá PPC inzerát

Inzerát tvoří 4 řádky textu. První je Titulek, pak dva popisné řádky a čtvrtý je adresa Vašich www stránek. Obecně platí, že titulek by měl co nejvýstižněji popisovat, kam se inzerát odkazuje.

Proč je PPC reklama tak oblíbená?

Jednoduše proto, že je vysoce cílená a neruší. To ocení jak zadavatel, který osloví cílovou skupinu na základě vymezení klíčových slov, tak návštěvník, kterému se zobrazí pouze inzeráty nabízející to, co právě hledá. Navíc lze přesně sledovat, kolik lidí na reklamu kliká a regulovat kampaň pomocí maximální ceny za klik a denního rozpočtu. Základním úkolem vyhledávačů je dodávat relevantní výsledky, proto jsou cenově zvýhodněny dobře napsané a zacílené inzeráty.

Jak je to v praxi?

  1. Stanovíte si maximální rozpočet kampaně (např. 1.000 Kč)
  2. My za Vás nastavíme kampaň (denní rozpočet, výběr slov, tvorba inzerátů, ceny za klik)
  3. Inzeráty se začnou zobrazovat
  4. Za každého návštěníka stránek, který přijde díky reklamě, se Vám strhne z částky příslušná suma (např. 2,50 Kč - platíte reálnou cenu za proklik. Žádná pevná cena např. 10,- Kč za získaného návštěvníka - proklik)
  5. Pokud je dosažen denní rozpočet, inzeráty se automaticky přestanou zobrazovat
  6. Další den vše pokračuje od bodu 3, dokud není vyčerpána Vámi stanovená částka (1.000 Kč)